неделя, 10 януари 2016 г.

Тиквеник с готови кори


Продукти:
  • 1.500 г настъргана тиква
  • 200 мл олио
  • 250-300 г захар
  • 180 г едро смлени орехи
  • 150 г стафиди
  • 2 ч. л. канела
  • 400 г кори за баница


Приготвяне:
Настърганата тиква се задушава до омекване с около 130 г от олиото.
Прибавя се захарта и канелата.
Плънката се оставя да изстине.

Взема се един лист от корите, посипва се с част от орехите и стафиди, и се разпределя около 3-4 с. л. от тиквата. Завива се на руло, след това на охлювче и се поставя в голяма кръгла тава.
Така се процедира и с останалите кори, като всяко руло се навива покрай преходното.
Отгоре тиквеникът се намазва с останалата мазнина и се пече на 180 градуса до хубав загар.


Всеки си има своя рецепта за тиквеник, много са и рецептите в интернет пространството, но има и хора, които сега прохождат в кулинарията и няма нищо лошо да направят съпоставка на различните рецепти.
Този тиквеник се отличава с хубава богата плънка, която не мирише на сурова тиква, а в същото време се запазва хрупкавостта на корите.
Опитайте и да ви е сладко!

18 коментара:

  1. Toчно така го прави и майка ми, със задушена тиква, става прекрасен и така да го обичам. :)
    Чудесен е при теб, Хриси! Със стафиди не сме го опитвали, много добра подсказка!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле!
      И аз знам тази рецепта от моята майка, само стафидите са мое допълнение :)
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Единствената разлика от този, който аз правя е суровата тиква. Ще опитам със задушена, да видя разликата.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, много е голяма разликата между тиквеника със задушена и тиквеника със сурова тиква. Пробвай и сподели впечатленията си :)
      Поздрави и прегръдка, мила!

      Изтриване
  3. Винаги правя тиквеника със задушена тиква ( тиква и захар на котлона), страхотен вкус! И твоя е чудесен, Хриси! И никой не може да ме убеди, че тиквеника приготвен със сурова тиква е вкусен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз съм на съпричастна твърдо с теб, Стефи!
      Много ти благодаря за посещението и за изказаното мнение!
      Поздрави! :)

      Изтриване
  4. Ох, разкошество! Толкова сочен и ароматен! Върховни сладости правиш, Хриси:)! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей Хриси,
    баба ми беше навремето майстор и на баници , и на тиквеници.От нея знам какъв е най - вкусният, не степан и мазен, а хрупкав и вкусен тиквеник.Правим го само със сурова тиква и ябълки.Настъргват се и се добавя само канелата.Върху корите се ръсят, отгоре се ръси и захарта.Но не се смесват, защото плънката се разводнява много.Когато се направят всички рулца тиквеникът се залива отгоре навсякъде с гореща мазнина.Пече се до зачервяване.Става страхотен ако се сложат и малко орехи и стафиди.Плънката не е много, а равномерна и по - малко.Така става перфектен на вкус и вид.Рецептата я има в моя блог.Тавичката, в която ще печем не се маже с мазнина.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, благодаря за коментара и мнението ти относно тиквеника със сурова или задушена тиква е по-вкусен. Не се и съмнявам във вкусовите качества и на тиквеника със сурова тиква, но аз може би защото съм израсла с тиквеник със задушена тиква и затова предпочитам този. Благодаря ти и за твоята рецепта, ще я погледна в блога ти.
      Поздрави и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Не съм слагал стафиди, ще пробвам, но ако се залее накрая с 1 чаша захарен сироп като баклавата, става още по-добре.А пробвали ли сте първо да карамелизирате захарта и тогава да се добави тиквата?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Анонимен!
      Заливала съм тиквеникът със захарен сироп, но тогава гледам да сложа по-малко тиква. Направен по този начин тиквеникът няма нужда от захарен сироп.
      Не съм пробвала да задуша тиквата с карамелизирана захар, но идеята много ми допадна, за което ти благодаря! Ще пробвам. :)
      Поздрави и прекрасен ден!

      Изтриване
  7. Аз също го предпочитам със задушена тиква, Хриси. Най-вече заради хрупкавостта на корите. Твоят се е получил просто великлепно! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Радост!
      Радвам се, че тиквеникът ти е харесал!
      Поздрави и прекрасен ден! :)

      Изтриване
  8. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  9. Много апетитен изглежда тиквеникът! И аз ще приложа вашата рецепта. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря, Славянка, за доверието!
      Вярвам, че няма да останете разочарована!
      Хубава вечер!

      Изтриване