вторник, 20 октомври 2015 г.

Крем с грис и шоколад


Продукти:
  • 1 л прясно мляко
  • 150 г пшеничен грис
  • 200 г захар
  • 4 жълтъка 
  • 4 белтъка
  • 100 г черен шоколад
  • 30 г краве масло
  • 2 ванилии

Приготвяне:
Към прясното мляко се прибавя половината от захарта и се поставя на котлона да заври.
Жълтъците се разбиват с миксер до побеляване.
Към врящото мляко чрез ръсене като дъжд се прибавя гриса. Бърка се до сгъстяване.
Добавят кравето масло и жълтъците и сместа се връща за кратко (колкото да клокне)
на котлона.
Ароматизира се с ванилията.
Сместа се разделя в купи на две равни части. 
Към едната част се прибавя нарязаният на дребно шоколад.
Белтъците се разбиват на сняг с останалата захар и се разделят между двете купи. Кремът се разбърква внимателно, за да остане сместа пухкава.
Кремът се разсипва в чаши, охлажда се в хладилник и любителите на гриса да са в готовност да се насладят на прекрасен грисов крем. 
Да ви е сладко! 





16 коментара:

  1. Обожаваме вкъщи крем с грис, така че веднага запазвам. :) Господинът ще е повече от доволен! А щом види и кафявата част и разбере за черния шоколад, много ще ти е благодарен, Хриси. :)
    Поздрави и благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм била полезна, Гери!
      Поздрави на господина и прегръдка за теб! :)

      Изтриване
  2. Отново си го поднесла разкошно, Хриси! Не съм хапвала нищо с грис откакто правиш галактобуреко, а това беше ехе-е кога :) А и това, че си му добавила и шоколад, само може още повече да ме мотивира да го направя :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи, благодаря ти! Ние обичаме грис и често приготвям в къщи. :)
      Топла прегръдка, мила!

      Изтриване
  3. Хриси, не съм голям фен на гриса, но пък тези кремчета бих си ги придърпала без да му мисля! Впечатляваща идея за поднасяне и бих опитала да го приготвя! усмивки от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, затова и има толкова разнообразни продукти, за вкуса на всеки. По мое наблюдение доста хора не обичат грис, но ние го обичаме и често го приготвям.
      Благодаря ти за комплиментите за презентацията!
      Поздрави и прекрасни дни!

      Изтриване
  4. Много красиви снимки! Искам и аз такова каренце:)!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като пуснах публикацията точно това и исках да прочета - за снимките :) Зарадва ме много :)
      А каренцето го имаш, само си ела в БГ.
      Прегръдки!

      Изтриване
  5. Много вкусен крем а като се има предвид че грис не съм опитвала с години бих го направила още утре.Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Вероника! Радвам се, че съм те подсетила за този вкусен десерт!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Хриси, как можа от нещо толкова обикновено да създадеш такава красота, много ти се радвам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, ако знаеш и аз как му се ,,изкефих'' като стана толкова красив и на всичкото отгоре и фотогеничен :)))
      Прегръдка!

      Изтриване
  7. Merhabalar, mükemmel olmuş. Çok leziz, çok iştah açan bir görüntüsü var. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  8. Готово!
    Похапвам и се наслаждавам:)
    За пореден път благодаря за вкусната рецепта, не бях правила грис по този начин!
    Дори намерих време, че съм сама тази вечер и направих по-красиви снимки, предизвикана от твоите красоти. Е, тъмно е по това време и апарата ми е лош, но поне се постарах, не снимах в движение, както обикновено. Благодаря и за вдъхновението, значи:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, много се радвам, че ти е харесал десерта! Ще чакам с нетърпение да видя и твоя поглед на него :)
      Поздрави и весели почивни дни! :)

      Изтриване